We hebben allemaal één gezamenlijk doel, namelijk; samen zo goed mogelijk uit deze crisis komen. Deze saamhorigheid geeft een ongekende kracht. Collega’s waar je eerder weinig tot geen contact mee had, staan nu voor je klaar. Je collega op kantoor, op je beeldscherm of je concullega. We kijken allemaal meer naar elkaar om en bieden een luisterend oor. Zouden we niet allemaal wat meer voor elkaar klaar moeten staan? Het zal jou en de wereld zeker niet misstaan.
Tijd voor
denkwerk.
Veel ondernemers werken dag en nacht VOOR hun bedrijf en vergeten AAN hun bedrijf te werken. Ze hebben het daar vaak “te druk” voor. Raar eigenlijk, want als je zoveel VOOR je bedrijf werkt, worden belangrijke zaken die alleen jij kunt uitvoeren gekort of zelfs vergeten. Sales, netwerken en marketing bijvoorbeeld. Je focust je hierdoor alleen op bestaand werk maar is “nieuw werk” niet zeker zo belangrijk? De coronacrisis heeft veel bedrijven de tijd gegeven om na te denken. Vele zijn genoodzaakt tot omdenken. De vertrouwde werkwijze was in eens niet meer mogelijk en de digitale mogelijkheden moesten in een sneltrein worden uitgewerkt. Het is een tijd van onzekerheid, en deze onzekerheid zien we ook terug in de keuzes die op dit moment door vele worden gemaakt. Doelen worden bijgesteld, missies worden aangescherpt en er wordt met een kritische blik gekeken naar de interne en externe communicatie. Al deze veranderen bieden kansen en openen ook nieuwe deuren. Gebruik deze tijd om te investeren in de dag van morgen. Creatief denken wordt beloofd.